cudanakiju.pl

cudanakiju.pl

wtorek, 3 grudnia 2013

Maż i myśl!



No cóż, musiałam wstać dziś o 5 rano, żeby napisać tę recenzję - bo obiecałam ją oddać wczoraj… Niestety, a może stety, wzięłam „Agencje z o.o.” do łóżka i wpadłam kompletnie. Zamiast poprzerzucać kartki i zorientować się o co chodzi i czy jest fajna czy nie zaczęłam przeglądać ją kartka po kartce. Około 400 stron!.
„Agencja” to wielka kniga z gatunku książka do bazgrolenia i mazania, czyli samodzielnego uzupełniania treści i rysunków. Mieliśmy już kilka takich pozycji, ta jednak jest najlepsza z dwóch powodów. A nawet trzech.
1. Jest bardzo atrakcyjna graficznie, poszczególne strony układają się w ciąg sekwencji, czasem trzeba się cofnąć kilka stron, żeby do czegoś wrócić. Rysunki wcale nie są oczywiste, nie chodzi o zwykłe - domaluj postaci wąsy. Trzeba myśleć i wykazać się inwencją.
2. Ma treść, a nie tylko zbiór kartek do mazania. Akcja to detektywistyczne śledztwo.
3. Jest dowcipna, co szczególnie spodoba się wciągniętym do współpracy rodzicom, którzy wyjaśnią, czemu uśmiechają się czytając o znanym malarzu Janie Malejko czy pomagając wypełnić dziecku rubryki tabloidu poświęconego atakowi Gangu Moli.
 
„Agencja” to wspólne dzieło grafików Magdy Wosik i Piotra Rychla. Pani Magda jest adiunktem na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, a pan Piotr wiele lat był redaktorem naczelnym kultowego dwutygodnika „Miś”. Pamiętacie tekturkę w środku, z której wycinało się i składało papierowe cudeńka???
Ten duet autorski ma już na koncie podobną, nagrodzona publikację - „O, ja cię! Smok w krawacie!”. Czy „Agencja” również zostanie dostanie tytuł najlepszej książki dla dzieci? Ja jestem na TAK!
Karolina Suchenek-Dobrzyńska
Od wydawcy: Tym razem będzie kryminalnie, bo Magda Wosik i Piotr Rychel zapraszają czytelników (już nieco starszych) do „Agencji z o.o.”. Za jej drzwiami czekają dwaj nietuzinkowi bohaterowie: agent Kot w Półbutach (as wywiadu) i detektyw Kapitan Wilk na Tropie (były tajniak) .
„Agencja z o.o.” Magda Wosik i Piotr Rychel, wyd. Bajka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz